شناسهٔ خبر: 172866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماه سال‌جاری محقق شد؛

ترانزیت بیش از ۴۲۴ هزار تن کالا از گیلان

ترانزیت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از ترانزیت ۴۲۴ هزار و ۵۲۱ تن کالا از طی چهار ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)؛ غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان ضمن اشاره به ترانزیت ۴۲۴ هزار و ۵۲۱ تن کالا از طی چهار ماه سال جاری گفت: از این مقدار، ۴۱۱ هزار و ۹۳۷ تن مربوط به مرز آستارا و ۱۲هزار و ۵۸۴ تن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در زمان یاد شده ۳۰۹ هزار و ۱۳۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۱۵ هزار و ۳۸۲ تن کالای ترانزیتی نیز از مرز آستارا خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۳۳ درصدی در بخش ترانزیت ورودی و ۲۶ درصدی در بخش ترانزیت خروجی داشته است. نیک فهم در ادامه افزود: عمده کالاهای ترانزیت ورودی انواع آرد و گندم و عمده کالاهای ترانزیت خروجی سیب‌زمینی و چای بوده است.

نیک فهم در ادامه افزود: در زمان یاد شده ۴۹هزار و ۱۴۳تن کالا از مرز آستارا واردشده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در بخش ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد همچنین در طی این مدت ۴۴۲ هزار و ۴تن کالا از مرز آستارا صادر شده است که افزایش ۱۹ درصد را شاهدیم.

وی در ادامه با بیان این که عدس، جو و انواع تخته، عمده‌ترین کالای وارداتی و میوه و تره‌بار و انواع کاشی مهم‌ترین کالای صادراتی بوده است، گفت: در چهارماهه سال جاری، ۱۹ هزار و ۶۱دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۴ دستگاه وارد مرز آستارا شده و ۲۸ هزار و ۵۰۶دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۲۳۰ دستگاه از این مرز خارج شده‌اند که میانگین تردد ۳۸۴دستگاه بوده است.

لازم به ذکر است در بحث حمل‌ونقل بین‌المللی ۶ شرکت مربوط به کالا و یک شرکت نیز در امر جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند، همچنین بیش از ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در سطح استان در حال فعالیت است.